Thursday 27 February 2014

Skrip siap!

Status: Tersenyum puas

Lagu: Song For You dendangan Lunatica

Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah, Tuhan Seru Sekalian Alam. Selawat & salam kepada junjungan besar Rasulullah s.a.w juga kepada ahli keluarga & para sahabat beliau.

Hari ini baru dapat update sebab selama ni aku agak busy dengan skrip. Alhamdulillah. Berjaya juga disiapkan. Hari tu aku ditegur kerana tiada jalan cerita walaupun punya isi. Walau bagaimana pun, bos kesayangan punya pasukan "think tank" sendiri. Terima kasih diucapkan atas bantuan. Masuk babak 3 hingga 5 baru aku nampak jalan cerita (sebab masuk babak 2, aku ditegur & boss bagi cadangan jalan cerita).

Jadi mulai dari situ aku procrastinate pulun sehabisnya demi untuk menghasilkan skrip teater yang pertama. Terima kasih boss atas dorongan. Harapan aku ialah dengan hasil yang dikumpulkan nanti, dapatlah aku buka perniagaan sendiri. Semoga Allah menunjukkan jalan yang sebaiknya. Hmm...

Berkenaan lagu yang aku tengah layan ni, lama dah sebenarnya tak dengar. Ia merupakan salah satu lagu kegemaran aku sejak aku berkecimpung dalam meminati genre Symphonic Metal. Lirik dia sebagus melodi yang dimainkan. Ia bukan keras, namun membuatkan aku tersenyum menikmati persahabatan yang ada sekarang. Namun bila terkenang memori persahabatan yang putus, hiba pula hati. Tak dapat la nak dielakkan bila memori memainkan sesuatu yang melankolik dalam minda. Sekali lagi, jangan risau. lagunya lembut, easy listening.

Jadi aku mengesyorkan korang untuk check out lagu yang aku dengar, tertera atas post selepas status. :)

Bulan Mac yang akan datang punya event yang sangat banyak. Aku hantar draf untuk zine yang-sulung-lah-sangat ke salah satu zine publisher yang agak dikenali di laman kicau (sebelum ni ada kat orang lain tapi tak di-release sampai sekarang atas dasar nak cari timing sesuai, kata dia). Tak apa lah. Aku bagi kepercayaan kepada dia sebab dia otai & tau marketing zine ni camna. Ahahaha!

Jadi, sementara menunggu ni aku cuba hasilkan zine lagi. Dalam pembikinan pun. Ehehe... InsyaAllah, harap cukup la fulus untuk aku buat print. Uhuk uhuk...

No comments:

Post a Comment