Tuesday 13 January 2015

Trip ke Melaka (bhg. 2)

Mood: Ntah apa2

Lagu: Takde lagu


sambungan dari bhg 1


Aku hanya ada RM90+ di tangan. Oleh sebab tiada inn yang offer satu katil RM15 dalam mixed dorm & hanya boleh reserve in groups, so kat Raymond's ni je la yang aku boleh nak harap. Staff yang peramah & boleh bawak sembang. Lepas sign in & bayar, dia bawak aku ke dorm. Dorm tu ada 1 katil double decker & 2 single beds. Kedap gilababeng gua cakap lu. Kipas sampai 2 dalam tu pun panas lagi. Means kalo nak tido kena la bukak pintu. Takpe, kugagahi jua.

Member aku dok mesej yang dia dari Rembau nak ke Melaka dalam lewat petang, so malam baru keluar dinner kat tempat best, katanya. Lepas sembang, baru aku tau kat Melaka ni ada satu kedai mamak yang hidang roti naan best siap ngan ayam tandoori yang power banget. So katanya dalam lepas maghrib nanti dia sampai, aku boleh lepak kat lobby layan astro ngan innkeeper sampai pukul 9.30pm.

Sesudahnya rakan seperjuangan scene zine (senior pawer kot) sampai, rupanya kami bukan berdua. Tapi dia bawak 2 orang member pompuan yang best. Dalam keter nak ke kedai mamak (Mamak Putra kalo tak silap nama restoran dia. Sesaper yang dok area Melaka tau la) toksah citer apa jadi dalam keter. Masing-masing bersuara ala makcik mengumpat kuat-kuat akupunsamakahkahkah...

Kata kawan aku tu member pompuan 2 orang tu first time kot jumpa so kira 0-0 gak la sembang macam-macam. Ice-breaking session tahap terbaik kot. Makan brape pinggan aku pun tak ingat masing-masing makan sembang makan sembang.


bersambung...

No comments:

Post a Comment