Saturday 28 February 2015

Menghitung Hari Pergi

Mood: Tension

Lagu: Immortals (LAGI!)


Akhirnya tiba masa aku harus keluar dari rumah yang sudah lebih 20 tahun aku stay. Bilamana mak suruh aku berhenti mengajar & cari kerja lain...

... tidak. Aku tak akan berbuat demikian. Degil & penuh hostility, dan dalam keterpaksaan aku tolak keputusan yang dibuat.

Aku masih punya anak didik di sini.
Aku punya satu-satunya kerja yang aku boleh lakukan dengan ikhlas di sini.
Jiwa aku di sini.
Rezeki bakal muncul di sini.

Sampai masa ya, aku akan pergi, tapi kini bukan masanya. Belum lagi.

Hati aku tidak terdetik sedemikian.

Katakan aku mereng, tak waras, skizo, sakit mental & apajadah semua. Yang pasti, kalau mereka pakai kasut aku, diorang akan rasa apa yang aku rasa, which is tak elok la.

Katakan aku ego, stuck-up, scumbag, a**hole, tapi aku memang dah nyali bekerja di bawah orang. Kerja pejabat, organisasi retail, aku dah nampak belang yang ditunjukkan pekerja kat bandaraya. Hampeh. Keadilan tak dapat ditegakkan. Nak selamat, follow by the book. Acik dia. Dengan waktu solat dipendekkan, kejar sales, kejar dunia, enjoy sana sini. Hidup untuk kerja cari duit bayar hutang.

Ni ke maksud kehidupan?

Sebelum aku mula mencarut & hilang kawalan, baik aku standby solat maghrib dulu. Harap korang yang baca ni masih dapat mengawal diri, dan jangan lupa yang janji Allah itu pasti, dan Dia-lah juga yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.


Oh, terima salah satu "penghuni" diri ini. Lain boleh cek kat http://www.zestydoesthings.com/real-monsters atau google je Toby Allen Disorders kat google images.



No comments:

Post a Comment