Monday 28 October 2013

Projek, projek...

Status: Bosan & mengantuk

Lagu: Midnight Ride dendangan Midnight Riders

Sebenarnya, aku sendiri tak tahu nak update apa. Mengantuk yang amat namun jasad & jiwa masih menggagahi, mengupdate blog dengan post yang sedia mengarut ni.

These days aku start mengarang untuk projek Altostratus, minimum 10 puisi dalam bahasa penjajah berkenaan awan jenis Altostratus. Basically aku bukan tahu Altostratus tu awan jenis apa. Kumulonimbus tau la aku yang beso gedabak bak hang, gelap & menandakan hujan lebat & ribut petir yang memungkinkan korang untuk tidak bermain hujan di luar seperti biasa. Technically, aku perlu bermain perasaan & mood menulis di atas kertas untuk menghasilkan puisi yang bertema sedemikian sebelum ditaip menggunakan MS Word.

Baru 3-4 ketul je aku siapkan. Itu pun rough, belum edit & rasanya lari maknanya dalam segenap aspek. Dateline 15/12/13 dan baru...

..takpelah. Jangan komen banyak. Husnudzon kata orang. Bersangka baik. Bersangka baik terhadap akal & kebolehan diri. InsyaAllah settle la nanti.

Next thing, I'm working on a possible novel project in collaboration of other writers (probably from Sorok Kitab crews). I'm doing the prologue and each of us will contribute at least a chapter of the story. They can add a character or two, and it's going to be coming to an experiment of blending in different style of writings, compiling into a story. InsyaAllah this might turn up good...  *positive smile*

Life's been topsy-turvy. Not gonna say it's been dull, null or anything but, I need more colors in my life. Holy Quran has been a great companion, and I really need a dose of it every single day.

Aku memang kena sangat menambahkan perbendaharaan kata, kosa kata & suku kata sekiranya gaya penulisan aku nampak best bila dibaca. Susunan ayat pun sama.

...susah bila jaraaaaaaaang sangat (atau tak pernah) berkarya dalam bahasa sendiri. Tu la, hina lagi hasil karya di rak Malay Books di Kinokuniya. Dasar ex-staff berjiwa penjajah. Kehkehkeh...


Dah la. Tido lagi baguih.

No comments:

Post a Comment