Tuesday 5 November 2013

Review Pendek

Status: Entah...

Lagu: 50 Ways To Say Goodbye dendangan Train

Wahai kawan... kita dah tak semesra dulu. Tiada lagi senyuman diukir. Nampak riak tension kau tatkala kita bertemu. Kalau tak, ada je senyuman itu. Ya, senyuman manis itu. Gurauan, kata2 yang baik...

Jujur aku tak tahu & agak tinggi kebarangkalian untuk aku berburuk sangka terhadap kalian. Maklumlah aku dikenakan kifarah akibat beberapa perkara silam yang aku rasa tak perlu aku ungkapkan di sini. Terpulanglah kalian. Aku mendoakan semoga kalian mendapat petunjuk & diampuni dosa semuanya.

Ok, cut the crap...

Alhamdulillah. Merasa aku tengok wayang bersama beberapa rakan baru2 ni. Kisah2 seram saja (minat kot citer seram seriau ni). So bagi la sikit review yang teramat ringkas.


Okay, jujur aku kata 1st installment memang aku tak pernah tengok. Belum sampai mood rasanya. Aku boleh je agak macam "Eleh... takde la seram mana" tapi akhirnya aku jua yang TERjerit serupa manusia golongan dua alam. Padan muka. Anyway, it's a good story. Director famous kot. Anak Sarawak yang menempa nama di Hollywood dalam pembikinan efek dalam filem bergenre seram.




Trailer dia nampak promising. Since aku minat filem tahap footage ala Cloverfield, Blair Witch Project, Paranormal Activity (ni aku belum tengok) so aku bagi peluang kat diri aku nak tonton keluaran tempatan yang satu nih. Sebelum ni aku ada pernah tonton Penunggu Istana (tak brape best), so I've put some hopes on this one. Thrill value dia boleh tahan. Still aku rasa macam ada something missing. Boleh diperbaiki rasanya. Humor part dalam kisah ni boleh la dikurangkan sikit kot, macam humor guy yang dapat spotlight lebih (ni pendapat aku la). Still, aku rasa lagi best sedikit dari Penunggu Istana.

Another thing... Prolog dah siap. Dikomen suruh perbaiki. Adui... nampak dah tahap bahasa aku camna. Sabar je la. Takpe, akan ku teruskan berkarya. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment