Sunday 24 November 2013

Curahan Hati Sang Penganggur

Status: Bengang sedikit

Lagu: What's Up dendangan 4 Non Blondes

Berhari jugak tak update. Ada la certain tekanan yang aku dapat rasakan. Banyak dah benda aku retreat semata-mata nak establish something for myself & mengurangkan pergantungan kepada orang lain. InsyaAllah jika tiada halangan, ada la nanti beberapa material yang aku akan kongsikan. Ye la, sampai bila aku nak menganggur. Fikir orang punya bising, tapi aku punya keluhan seekor pun tak nak dengar. Trigger skizo aku gini. Tak pasal kang benda luar jangkaan yang lagi tak best berlaku susah pulak.

Anyway harus bersedia menghadapai sebarang kemungkinan.

Nak komplen banyak pun tak guna. Dah serupa melukut di tepi gantang. Diri hampir nak give up dengan segalanya. Namun hati seolah berbisik menyuruh aku terus bertahan & sandarkan harapan kepada Allah yang Maha Menentukan. Jangan putus asa. Dah tak lama, bisik hati lagi.

Aku sedar Sang Pengganggu tahu niatku. Nampak juga dia dok buat kerja overtime menahan itu ini, boleh la berhasil dengan izin Allah. Tak apa. Buat je kerja ko sekarang. Sebab kat akhirat kau dah takde peluang. Masa depan kau kat sana, tak elok la nak kata apa. Wallahua'lam.

Cumanya sekarang, aku sangat berharap segalanya dipermudahkan & diberikan barang sekelumit lagi kekuatan untuk aku menghadapi rintangan hidup.

Harap korang semua sejahtera always. Semoga murah rezeki & dosa korang diampunkan Allah.

No comments:

Post a Comment