Saturday 26 July 2014

Salam Aidilfitri 1435 Hijrah

Mood: Biasa. Sedikit suram mungkin...

Lagu: Bersabarlah Sayang dendangan Sanisah Huri


Hari ni dah masuk hari terakhir Ramadhan. Masuk maghrib esok kang takbir sahut menyahut. Seribu memori pasti mengetuk benak jiwa sesiapa sahaja. Sedih, gembira, kantoi semua ada.

Ramadhan kali ini aku agak Allah s.w.t ambil keputusan untuk reset bahagian kedua hidup aku:


Segalanya dalam ni


Segala memori, portfolio, mp3 dan segala yang dimuat-turun segala haram lagi rare ada dalam tu. Elok benarlah. Dah la tak ingat ada kewujudan Cloud technology menambahkan lagi serabut. Bagus la tu.

Despite of everything I decided to start over (again, and have to). Takde pilihan lain. Apa rancangan Dia kali ini aku pun tak tahu. Takpe la. Aku teruskan jua pencarian erti hidup & apa2 yang patut aku cari. Harus berfikir positif. Aku masih dikira bernasib baik. Ramai yang lagi teruk keadaannya di luar sana. Semoga Allah memberikan kemudahan kepada mereka.

Di sini aku ingin ambil kesempatan untuk memohon maaf kepada semua pembaca blog picisan ni. Maaf kalo ada sesetengah entry dalam blog ini yang menyinggung perasaan, yang bagi reaksi "Pebende brader ni tulis doh?" dan "Banyak komplen la. Move on la lagi elok." benda2 alah macam tu, takpe. Terima kasih kerana sudi menyinggah walaupun accidental. Blog ini, sepertimana laman kicau merupakan eskapisme aku. Aku takkan marahkan engkorang kalo cakap aku takde life. Elok korang bersyukur dengan life korang. Kang life korang kena sentap dengan Allah sikit meroyan tak tentu pasal, mesti korang kena bahan ngan member2 & orang sekeliling. Kan susah...

Yang nak balik kampung tu, cek2 apa yang patut. Jangan tertinggal barang2 penting, terutamanya yang bakal beraya di Singapura. Jangan tertinggal passport. Naya je kang. Yang drive, bawak moto semua cek condition kenderaan anda. Pastikan tip-top. Semoga perjalanan korang selamat pergi & kembali. Dapatkan rehat yang cukup semasa dalam perjalanan. Berhenti, pekena kopi kasi celik sikit mata tu. Aku? Raya ke-3 baru balik. Hehe..

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf zahir & batin.


...dan kepada korang di sebelah sana, aku ampunkan sahaja. :')



No comments:

Post a Comment