Thursday 23 July 2015

Review: The Vatican Tapes & Ayam Kurang Pedas

Mood: Biasa

Lagu: Tiada lagu


Assalamualaikum. Petang tadi akibat bosan, aku & rakan seorang ni bercadang untuk berjumpa di Nando's Pavilion Bukit Bintang. Aku order la ayam suku ekstra pedas & malangnya ekspetasi aku menjunam bagai orang terjun bangunan. Tak sepedas dulu! Dulu aku makan 'Hot' saja dah termengah-mengah, perut kembung masuk angin bagai. Ini 'Extra Hot' yang patut ekstra aku rasa tewas dengan ayam masak sambal kepunyaan warung makan tengahari.

Alahai Nando's. Ini Peri-peri ke cili biasa? Sorry eh, I still love Nando's, only that the spiciness has been rather... less. :p


Lepas je makan, kami bercadang nak tonton some random movie. Ini menjadi pilihan kami.


Gantung diri kettew?



The Vatican Tapes merupakan kisah seram daripada pengarah Mark Neveldine dan tayangan sulungnya bermula pada 24 Julai. Aku tak tau la untuk pasaran Asia punya macam mana. Filem ini dibawah 3 syarikat penerbitan; H2F, Lakeshore & Lionsgate. Lakon layar & skrip dihasilkan oleh Christopher Borelli & Chris Morgan. Filem ini menelan budget USD 13 juta. Antara pelakon cerita ini ialah Kathleen Robertson, Djimon Hounsou, Michael Pena & Dougray Scott. Runut bunyi dihasilkan oleh Joseph Bishara.

Memandangkan tiada sinopsis rasmi sejak ia baru saja ditayangkan, aku citer la sikit.

Ia berkisarkan tentang kedatangan AntiChrist (Al-Masih Dajjal) & usaha pihak Vatican untuk merawat seorang wanita yang dikatakan dirasuk semangat AntiChrist ni.

Dah tu je aku boleh bagi. Kepala pun dah mamai. Aku cadangkan para peminat konspirasi kedatangan sang penyelamat palsu ni untuk tonton sebab mungkin ada sumber berguna dalam movie ni. Tapi jangan expect apa sangat la. Kadang tu ada scene hambar juga. Movie ni mungkin berguna untuk sekadar info & beberapa shock factor je. Untuk scene disturbing boleh la aku nak puji usaha diorang. Power juga.

Macam mana pun jangan letak harapan tinggi pada movie ni.

Ingat nak review panjang tapi macam malas. Kalo diizinkan aku akan ulas sedikit tentang subjek citer ni, insyaAllah.

Rating: 2.5/5

No comments:

Post a Comment