Wednesday 8 January 2014

Bahan bacaan legend: SBDJ

Status: Sedikit puas

Lagu: Tiada lagu

Alhamdulillah. Adik aku bawak balik koleksi cerita bersiri yang sangat legend bagi peminat kisah seram tanahair, Siri Bercakap Dengan Jin karya Tamar Jalis. Ada 3 buku semuanya setakat ini. Untuk pengetahuan pembaca blog, kisah seram ini pertama kali diterbitkan pada tahun 1984 di dalam majalah Variasari keluaran Variapop selama 23 tahun 6 bulan serta dibukukan hingga 16 jilid kesemuanya. Kini kisah pengalaman penulis bersama datuknya dibukukan atas hakcipta Nafiela Books.

Baca sampai lebam!

Aku baru habis baca jilid satu. Tuan punya buku pulak tak bagi buka plastik buku kedua sebab dia tak habis baca lagi. Kalo bukak kang lawan towkay plak. Sabar je la. Tak kang aku baca je online. Hahaha! Takpe beb sebab serupa biskut aku agak dah buku ni. Best!

Anyway, setakat ni yang pernah aku layan selain Tamar Jalis, Tok Awang Ngah je la yang terkenal dengan title Bencana Lawan Syaitan, keluaran majalah mana aku tak ingat. Horror gak. Gila apa dari kecik aku minat benda2 gini. Takpe la, yang penting, layan la sekadar sederhana & usah obses takut memakan diri, ye dak?

So, para peminat kisah seram, jangan lupa untuk mendapatkan kompilasi siri SBDJ ni di toko buku berhampiran anda (yang ni adik beli kat KLCC)

No comments:

Post a Comment