Thursday 16 January 2014

Kerinduan Granado Espada

Status: Biasa je, sakit tengkuk sikit-sikit...

Lagu: Granado Espada gubahan Kim Junsung

Haa... online gamers kurang2 7-8 tahun dulu mesti recognize lagu tema game mana ni. Okay, it's a theme for character login, senang citer, tema untuk game dengan tajuk yang sama.

Salah satu wallpaper best!

Sebenarnya aku agak merindui zaman kolej lepas 2x kolej bertukar tangan dari Taman Melawati beralih ke sekitar UKM. Proses tu mengambil masa lebih kurang 2 tahun. Masuk pertengahan 2006 ke hampir penghujung 2007, aku mula terjebak dengan game ni bersama rakan2 serumah pada masa itu. Masa itu kolej di kawasan UKM berpindah ke IUCTT (Twintech) Bandar Sri Damansara. Nak pulak ada pusat internet yang baru dibuka di kawasan Desa Aman Puri, dibuatnya promo main free 3 hari. Apa lagi? Sampailah sorang housemate tu rancang nak install streamyx (masa tu laju), dah pasang makin galak la. Namun kerja, assignments kami tetap disiapkan mengikut masa. Alhamdulillah.

Asasnya ia merupakan game MMORPG (aku malas nak define maksud, korang refer sendiri kat google) yang istimewa dari segi cara permainannya, sedikit berbeza daripada biasa. Biasanya pemain akan mengawal satu karakter dalam satu2 masa tetapi di Granado Espada, pemain dikehendaki untuk mengawal 3 watak serentak dimana pemain boleh menukar penggunaan & posisi watak mengikut kesesuaian. Apa kata korang ke website rasmi dan ke youtube, cek sendiri? Hehehe...

Beberapa in-game screenshot:

Pemandangan sekitar bandar Coimbra

Melawan boss dungeon Al Quelt Moreza, Dilos Latemn

Dan online game ni jugak la aku dapat ilham untuk salah satu assignment aku suatu masa dulu. Setiap pelajar dikehendaki buat contoh website sendiri menggunakan perisian Dreamweaver. Masa tu aku download fansite kit daripada website rasmi & terus saja buat. Alhamdulillah, dapat markah yang best. Hehehe...

Oh ya, semua gambar (especially screenshot) dalam post ini diambil dari fansite kit (means bukan karakter2 aku). Akaun aku lupa dah ID & password nyer...

Last pic, screenshot romantis. Aww...

Musketeer dengan Fighter ni bikin gua jeles. Eceh...

Sekian post merapu dari saya.

... dan aku rindukan rakan2 yang aku kenal dalam game, rakan kolej & sesiapa yang berkaitan. Thank you for the memories. :)

Granado Espada, Infocomm Asia Holdings, IMC Games Co, and HanbitSoft Inc. are all trademarks or registered trademarks in Singapore and/or other countries. These terms and all related materials, logos, and images are copyright IMC Games, HanbitSoft, and Infocomm Asia. This site is in no way associated with or endorsed by Infocomm Asia Holdings or its partners.

No comments:

Post a Comment