Saturday 14 December 2013

Hari Pertama Art4Grabs 14/12/2013

Status: Becampur baur. Sedih, teruja, takut.. sikit lebih kurang gitu

Lagu: Tiada lagu

Alhamdulillah. petang semalam dapat jua aku ke event Art4Grabs buat pertama kali. Jam pada masa itu adalah dalam lebih kurang pukul 6.30 pm waktu tempatan. Masih ramai orang di dalam Dewan Annexe Pasar Seni. Tak lengang. Tak sunyi. Forum berkenaan LGBT pada waktu itu baru sahaja hendak bermula. Itu bukanlah tujuan aku datang. Aku tak berminat mengupas isu tersebut.

Booth Zine Collector. Remy (kiri) & Ida

Event tadi (dan hari ini)

Aku datang untuk bertemu rakan2 penulis di booth Zine Collector sementara menanti pukul 8pm untuk pergi ke UM untuk berlatih raptai preview teater Wali Untukku yang bakal berlangsung pada pukul 4 petang nanti. Teruja bercampur takut, ini merupakan kali pertama aku berlakon teater. Nak pulak sbg watak lelaki utama. Kes jadi bidan terjun sebab pelakon yang sepatutnya tak dapat hadirkan diri. InsyaAllah, bulan Februari nanti tayangan langsung akan dijalankan & pada masa itu insyaAllah, aku akan memegang watak yang lain. Untuk preview tu nanti monolog aku panjang. Gerun gemuruh beb...

Anyway ini merupakan platform yang bagus sebagai pendedahan diri dalam seni teater. Harapan aku segalanya akan berjalan dengan baik hari ini.

Dalam hal yang lain, rasanya tak perlulah nak berdendam. Walaupun dah pernah mohon maaf, takpe la kot kalau aku perlu telanjangkan ego aku biar dipijak asal dapat keampunan dari sahabat itu. Mungkin bunyinya teruk tapi biarlah asal dia gembira. Jangan tanya kenapa.

No comments:

Post a Comment